H&R Trak+ podkładki dystansowe

TRAK+ Spurverbreiterungen/TRAK+ Wheel Spacers
H&R Trak+ podkładki dystansowe poszerzające rozstaw kół system DR DRA DRS DRM - dystanse

Firma H&R jest jednym z wiodących na świecie producentów dystansów umożliwiających poszerzenie rozstawu kół.
Wszystkie dystanse Trak+ wykonane są z wysokowytrzymałego i lekkiego stopu aluminium eloksalowanego w celu zabezpieczenia przed korozją. Dystanse High-tech H&R są lżejsze o ok. 70% od odpowiedników stalowych , posiadają certyfikat TUV świadczący o najwyższej jakości wykonania i bezpieczeństwie.
Oryginalne podkładki dystansowe H&R posiadają grawerowane / tłoczone na produkcie oznaczenia producenta typu i dopuszczenia TUV.



WAŻNE ! FIRMA H&R OZNACZA SWOJE APLIKACJE PODKŁADEK DYSTANSOWYCH LICZBAMI KTÓRE OKREŚLAJĄ POSZERZENIE CAŁEJ OSI, ABY DOBRAĆ PRZYKŁADOWO DYSTANS O POSZERZENIU 20 mm NA STRONĘ NALEŻY POSZUKIWAĆ APLIKACJI DR40 DRA40 itd CZYLI ZESTAWÓW KTÓRE POSZERZAJĄ OŚ O 40 mm
Zestawy każdorazowo zawierają podkładki na 1 oś czyli 2 sztuki , wyjątkiem są zestawy dedykowane z ABE gdzie opis mówi czy jest to zestaw na 1 oś czy na całe auto.



W ofercie H&R dostępne są następujące typy zestawów podkładek dystansowych:

Zestawy DR - podkładki dystansowe przelotowe o szerokościach do 20 mm na stronę. Zestaw nie zawiera śrub - śruby należy zamówić oddzielnie w oparciu o katalog dostępny do pobrania z naszych stron internetowych. Dostępne są również dedykowane zestawy DR ze śrubami o określonym dla modelu poszerzeniu.
Aplikacje o poszerzeniu conajmniej 10 mm na stronę posiadają własne flansze centrujące

H&R DRA - zestawy podkładek dystansowych przykręcanych do piasty śrubami dostarczanymi w zestawie
koło przykręcone jest do nich śrubami dostarczanymi z felgą.

Szerokości większości zestawów DRA to 40-70 mm na oś czyli 20-35 mm na stronę.

H&R DRM - zestawy podkładek dystansowych z wystającymi szpilkami oraz nakrętki do przykręcenia dystansu do piasty
koło przykręcone jest do dystansów śrubami dostarczanymi z felgą.

Szerokości większości zestawów DRM to 40-70 mm na oś czyli 20-35 mm na stronę.

H&R DRS - zestawy podkładek dystansowych przelotowych o grubościach 10-50 mm na oś czyli 5-25 mm na stronę oraz odpowiedni zestaw przedłużanych szpilek które należy przebić na piaście auta


H&R X-Adapter - zestawy podkładek dystansowych adaptacyjnych o zmiennym rozstawie, przykręcanych do piasty śrubami dostarczanymi w zestawie , koło przykręcone jest do nich śrubami dostarczanymi z felgą
Umożliwiają montaż na aucie obręczy o innym rozstawie śrub 5x100 i średnicy flanszy centrującej na piaście
Oferowane aplikacje można znaleźć w katalogu pdf dostępnym do pobrania z naszych stron internetowych. Szerokości większości zestawów X- Adapter to 40-50 mm na oś czyli 20-25 mm na stronę.



Odszukaj ten produkt w sklepie online - zobacz przykładowe oferty zestawów podkładek dystansowych H&R w sklepie online

Odpowiedzi na często zadawane pytania:


* jakie H&R oferuje = zaleca poszerzenie do mojego modelu? zakres poszerzenia jest kwestią indywidualną i określaną przez użytkownika samochodu , nie przez producenta dystansów, H&R oferuje do większości modeli szeroki wachlarz dystansów o szerokości 5-25 mm na stronę (czasem nawet 60 mm na stronę) , dobór właściwej aplikacji wynika z wielu czynników, między innymi oczekiwań klienta, typu oraz rozmiaru zastosowanych felg i opon, zakresu pozwalającego na utrzymanie bezkolizyjnej odległości koła od elementów nadwozia, zawieszenia i układu jezdnego - na ten temat uwaga w dalszej części, producent oferuje szeroki wachlarz możliwości ale nie prowadzi indywidualnego doradztwa i nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwy dobór dokonany przez zamawiającego,


* do najpopularniejszych modeli aut dostępne są zestawy dystansów DEDYKOWANE typu DR ze śrubami z określoną szerokością właściwą dla pojazdu seryjnego, bez zmian w zawieszeniu i na oryginalnych felgach producenta. Takie zestawy posiadają atest ABE z potwierdzeniem zgodności wymiarów i bezpieczeństwa zastosowania wynikający z testów dokonanych na danym modelu auta.


* dla osób, które nie są pewne jaką szerokość podkładek dystansowych mogą zastosować, aby zachować bezkolizyjną pracę koła w stosunku do elementów nadwozia i układów zawieszenia oraz napędu, sugerujemy prosty test do wykonania przed zamówieniem na aucie, do którego mają być stosowane dystanse: należy przyłożyć do boku koła odpowiednio długą prostą listwę, opierając ją conajmniej w 2 najbardziej wystających punktach obręczy lub opony i kierując jednocześnie w stronę górnego rantu błotnika - nadkola, listwa powinna pokazać ilość wolnego miejsca o jakie odsadzone może zostać koło aby nie dotykało do rantu, wartość tą można zmierzyć drugą linijką i przyjąć jako przybliżony bezpieczny kompromis - nie uwzględnia to niestety geometrii ruchu koła w osiach obrotów wahaczy ale daje podstawę obrazującą możliwości poszerzenia lub ich braku.




* ktory typ jest lepszy jeśli do danego auta w tej samej szerokości dostępne są dystanse H&R przelotowe (DR , DRS) i przykręcane (DRA DRM)? zalecamy zdecydowanie opcje przykręcane, bezpieczniejsze, posiadające mniejsze naprężenia na śrubach i umożliwiające łatwiejszy montaż koła,




www.h-r.com.pl