Ilość towarów: 0  Wartość: 0.00 zł brutto     Pokaż koszyk | Złóż zamówienie
Zaawansowane wyszukiwanie
 
AUDI
BMW
CHEVROLET
FIAT
FORD
FORD USA
HONDA
JAGUAR
KIA
LANDROVER
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLKSWAGEN
części zamienne do zestawów H&R
 

napisz do nas
E-MAIL

info @ h-r com pl

SKLEP - sprzedaż on-line wybrane oferty -  kliknij aby przejść do sklepu internetowego oferującego przykładowe produkty H&R w sprzedaży wysyłkowej
 

 KONTAKT i informacje dla kupującego
 CENNIK
 KATALOG ONLINE
 KATALOGI PDF
 H&R
 sprężyny obniżające
 H&R
 zawieszenia bez regulacji Cup-Kit Sport
 H&R
 zawieszenia bez regulacji Cup-Kit Komfort
 H&R
 zawieszenia gwintowane MONO
 H&R
 zawieszenia gwintowane TWIN
 H&R
 wzmocnione stabilizatory skrętu przechyłu
 H&R
 Trak+ podkładki dystansowe
 H&R
 Triple C śruby do regulacji geometrii
 H&R
 ETS - moduły do obniżania zawieszeń samochodów z elektroniczną kontrolą zawieszenia
 

jaguar XE 2WD typ JA 2015- sprężyny obniżające -30 mm H&R 28765-1


------------------------
Pokaż wszystkie

 

bmw X5 X5M E70 z air-suspension - zestaw obniżający przód / tył H&R 29078-5 / 29078-6


------------------------
Pokaż wszystkie

 

mercedes S W140 12 cyl. NIVO / ADS - sprężyny obniżające 29738


------------------------
Pokaż wszystkie

 

 Logowanie
 Załóż konto
 Przypomnij hasło
 

 
 

 1. bmw E90 E91 E92...
 2. fiat freemont J...
 3. zestaw podkłade...
 4. audi A4 S4 RS4 ...
 5. range rover EVO...
 

Wpisz e-mail:
dodaj usuń
 

 sprężyny obniżające




SPRĘŻYNY H&R
Federn / Sport Springs
H&R sportowe sprężyny obniżające - utwardzające

H&R to jeden z najbardziej znanych europejskich producentów sprężyn sportowych i zestawów zawieszeń, posiadający wieloletnie doświadczenie, utytułowany niezliczonymi nagrodami w sportach motorowych oraz na wystawach, targach branżowych, przez czasopisma i kluby... od niemal 30 lat!
Firma posiada w swojej ofercie blisko 1500 zestawów sprężyn, które stanowią aplikacje do kilkunastu tysięcy wersji silnikowych , modeli i typów pojazdów osobowych.
Oferowane na rynek europejski sprężyny posiadają w 99% dopuszczenie do ruchu na drogach Unii Europejskiej potwierdzone certyfikatami TUV lub ABE.
Zestawy do aut występujących na rynku amerykańskich dostępne są na indywidualne zamówienie z uwagi na brak homologacji euro dla tych pojazdów.

Większość zestawów sprężyn utwardza zawieszenie i obniża w zakresie 30-40 mm (zależnie od modelu auta). W wybranych przypadkach aut usportowionych są to wartości 20-25 mm lub 45-50 mm dla samochodów bardzo wysoko położonych seryjnie (głównie amerykańskich). W przypadku obniżeń 60 mm i większych H&R oferuje zestawy z amortyzatorami o odpowiednio dobranej kompensacji i skoku.

W samochodach Porsche Carrera GT, GT2 , GT3 oraz Mercedes CLK AMG DTM sprężyny H&R montowane są fabrycznie.

Idące w parze obniżenie środka ciężkości z jednoczesnym utwardzeniem daje wyraźną poprawę prowadzenia w zakrętach i podczas dynamicznej jazdy.
Sprężyny sportowe H&R zaprojektowane są do współpracy z amortyzatorami seryjnymi lub ich odpowiednikami, współpracują też wyśmienicie z większością "cywilnych" markowych amortyzatorów sportowych.
Twardość sportowych sprężyn H&R "na drogę" (nie dotyczy aplikacji wyczynowych) określana jest przez użytkowników jako klasa "twarda drogowa" co oznacza, że jest to produkt dla osób poszukujących rozwiązania zdecydowanego , odczuwalnie twardszego przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnej rezerwy komfortu umożliwiającej "bezbolesne" użytkowanie codzienne samochodu.

Sprężyny H&R w większości przypadków są spiralami o ugięciu progresywnym. Oznacza to że część zwojów posiada dużą sztywność a część jest bardziej miękka i w tym zakresie pozwala na komfortowe przenoszenie niewielkich nierówności przy dużym usztywnieniu dla większych pochyleń nadwozia np. w ciasnych zakrętach. H&R wprowadził obok sprężyn o wyraźnie widocznym podziale na część miękką (gęste zwoje) i twardą (zwoje rzadsze) typ lekko-progresywny, gdzie zjawisko progresu w ugięciu występuje, jednak sprężyna nie posiada wyraźnie podzielonej na 2 części budowy. W wybranych przypadkach o ile inżynierowie H&R uznają to za właściwe zestawy zawierają sprężyny o charakterystyce linearnej na 1 lub obu osiach. Informacja na temat typu geometrii spirali udostępniana jest w szczegłóowych danych technicznych każdego z zestawów zawartych w dokumencie TUV, który można dla każdej aplikacji pobrać samodzielnie z katalogu online H&R.

W ofercie H&R dostępne są również sprężyny podwyższające do kilkunastu najpopularniejszych samochodów typu SUV.

H&R to produkt 100% Made in Germany

Odpowiedzi na często zadawane pytania:


 DEMENTUJEMY POGŁOSKI * kolory sprężyn wbrew absurdalnym dyskusjom na forach internetowych nie są wyznacznikiem twardości, to niedorzeczne i niezrozumiałe twierdzenie jest nieprawdziwe i powtarzane błędnie od kilkunastu lat mimo, że producent każdorazowo to dementuje, 90% aktualnie produkowanych sprężyn to kolor czarny, w wyjątkowych przypadkach sprężyny mogą mieć kolor czerwony, żółty, niebieski , fioletowy itp ale nie oznacza to, że do danego modelu dostępne są różne typy w różnych kolorach i w różnych twardościach; jeżeli nawet sprężyna produkowana jest w innym kolorze niż czarny to do tego modelu nie są dostępne inne typy i kolory sprężyn drogowych; informacja o tym , że sprężyna ma inny kolor niż czarny zazwyczaj wyszczególniona jest w dokumencie TUV, który dla każdego zestawu można samodzielnie pobrać w katalogu online (funkcja gutachten - approvals), warto również podkreślić że w ofercie H&R zdarzają się przypadki produkowania np. sprężyn czerwonych cywilnych drogowych oraz kilku zestawów niedostępnych ogólnie , pucharowych, bardzo twardych wersji specjalnych, taka sytuacja wielokrotnie powodowała że klienci wchodzili w posiadanie używanych czerwonych sprężyn wyczynowych i twierdzili że kolor czerwony w ofercie jest wyznacznikiem ekstremalnej twardości co jest błędem gdyż oferta "cywilna" daje możliwość zakupu w tym samym kolorze sprężyn o twardości drogowej.


* sprężyny oznaczone symbolem VA należy montować na osi przedniej, HA na osi tylnej, w przypadku możliwości montażu w 2 różnych pozycjach należy zamontować spiralę tak aby naniesione na niej napisy nie były "do góry nogami"


* wszystkie sprzedawane przez H&R sprężyny o obniżeniu do 40 mm przeznaczone są do montażu z amortyzatorami seryjnymi lub ich odpowiednikami (w tym również sportowymi innych markowych producentów) o ile są one w pełni sprawne (conajmniej 75%), w przypadku obniżeń 60 mm i większych H&R oferuje zestawy z amortyzatorami o odpowiednio dobranej kompensacji i skoku, w wybranych przypadkach dostępne są zestawy sprężyn obniżających 50 mm gdzie H&R dopuszcza użycie amortyzatorów oryginalnych lub wskazuje na konieczność zastosowania amortyzatorów sportowych innego producenta


* czy dostępne są sprężyny utwardzające ale nie obniżające? takich rozwiązań H&R nie oferuje, firma proponuje wyłącznie rozwiązania dla użytkowników oczekujących wrażeń sportowych, poprawiające skutecznie precyzje prowadzenia w zakrętach , a takie możliwości daje połączenie utwardzenia z obniżeniem zawieszenia, samo utwardzenie bez zmiany wysokości nie jest rozwiązaniem usprawniającym i często wręcz pogarsza właściwości jezdne, wyjątkiem jest kilka aplikacji podwyższających w ofercie H&R


* czy użycie sprężyn sportowych wyeliminuje "obcieranie" niewłaściwie dobranych do pojazdu kół? nie! zastosowanie sprężyn sportowych w żaden sposób nie wpływa na geometrię lub kolizje obręczy i opony z elementami zawieszenia czy nadwozia, punktem granicznym ugięcia zawsze będzie odbój i inżynierowie projektujący zawieszenia sportowe w żaden sposób nie uwzględniają możliwości korygowania niewłaściwie zastosowanych kół, mówiąc w skrócie jeśli problem występuje przed montażem to nie zniknie po zastosowaniu sprężyn H&R


* oferowane zestawy przeznaczone są do jazdy sportowej, inżynierowie H&R projektują sprężyny dla auta obciążonego 2 osobami, stosowanie zestawów H&R w samochodach o pełnym, zbliżonym lub większym niż dopuszczalne przez producenta pojazdu obciążeniu osi nie jest zalecane i może powodować obniżenie pojazdu większe niż zakres fabryczny. W szczególności dotyczy to samochodów z butlą LPG, zabudową Caraudio, przewożących ciężkie ładunki w bagażniku lub kilka osób na tylnej kanapie. W wymienianych przypadkach nie powinno stosować się takiego zestawu , rozwiązaniem może być montaż zawieszenia posiadającego regulację wysokości osi.


* w opisie niektórych zestawów zawieszenia lub sprężyn występuje informacja, że przed zamówieniem należy sprawdzić na tabliczce znamionowej maksymalne dopuszczalne obciążenie osi, gdzie szukać tej tabliczki i po co ta informacja jeśli podaję dokładne dane auta? Odpowiedź: tabliczkę znamionową znaleźć można w zależności od modelu auta pod maską / na ramce drzwi / w bagażniku. Przykład wyglądu takiej tabliczki znajduje się tu : przykład tabliczki znamionowej - kliknij! Link! - poszukiwane parametry to wartość oznaczona 1 - VA Achslast (przód) lub 2 - HA Achslast (tył). Informacja o dopuszczalnym obciążeniu osi jest bardziej precyzyjną informacją o wymaganiach dla sprężyn, bo uwzględnia, oprócz wersji silnikowej, również obciążenia wyposażeniem dodatkowym auta i ponieważ ma to niekiedy duże znaczenie w doborze sprężyn producenci skłaniają się raczej, aby właśnie na tej wartości opierać właściwości zawieszenia sportowego. Niestety poza tą tabliczką ustalenie wartości na podstawie innych informacji o samochodzie, w tym numeru VIN, jest raczej niemożliwe lub trudniejsze niż odczyt na aucie.
H&R zawieszenia sportowe , sprężyny obniżające , amortyzatory , zawieszenia gwintowane , dystanse