Ilo¶æ towarów: 0  Warto¶æ: 0.00 z³ brutto     Poka¿ koszyk | Z³ó¿ zamówienie
Zaawansowane wyszukiwanie
 
 sprê¿yny obni¿aj±ce




SPRʯYNY H&R
Federn / Sport Springs
H&R sportowe sprê¿yny obni¿aj±ce - utwardzaj±ce

H&R to jeden z najbardziej znanych europejskich producentów sprê¿yn sportowych i zestawów zawieszeñ, posiadaj±cy wieloletnie do¶wiadczenie, utytu³owany niezliczonymi nagrodami w sportach motorowych oraz na wystawach, targach bran¿owych, przez czasopisma i kluby... od niemal 30 lat!
Firma posiada w swojej ofercie blisko 1500 zestawów sprê¿yn, które stanowi± aplikacje do kilkunastu tysiêcy wersji silnikowych , modeli i typów pojazdów osobowych.
Oferowane na rynek europejski sprê¿yny posiadaj± w 99% dopuszczenie do ruchu na drogach Unii Europejskiej potwierdzone certyfikatami TUV lub ABE.
Zestawy do aut wystêpuj±cych na rynku amerykañskich dostêpne s± na indywidualne zamówienie z uwagi na brak homologacji euro dla tych pojazdów.

Wiêkszo¶æ zestawów sprê¿yn utwardza zawieszenie i obni¿a w zakresie 30-40 mm (zale¿nie od modelu auta). W wybranych przypadkach aut usportowionych s± to warto¶ci 20-25 mm lub 45-50 mm dla samochodów bardzo wysoko po³o¿onych seryjnie (g³ównie amerykañskich). W przypadku obni¿eñ 60 mm i wiêkszych H&R oferuje zestawy z amortyzatorami o odpowiednio dobranej kompensacji i skoku.

W samochodach Porsche Carrera GT, GT2 , GT3 oraz Mercedes CLK AMG DTM sprê¿yny H&R montowane s± fabrycznie.

Id±ce w parze obni¿enie ¶rodka ciê¿ko¶ci z jednoczesnym utwardzeniem daje wyra¼n± poprawê prowadzenia w zakrêtach i podczas dynamicznej jazdy.
Sprê¿yny sportowe H&R zaprojektowane s± do wspó³pracy z amortyzatorami seryjnymi lub ich odpowiednikami, wspó³pracuj± te¿ wy¶mienicie z wiêkszo¶ci± "cywilnych" markowych amortyzatorów sportowych.
Twardo¶æ sportowych sprê¿yn H&R "na drogê" (nie dotyczy aplikacji wyczynowych) okre¶lana jest przez u¿ytkowników jako klasa "twarda drogowa" co oznacza, ¿e jest to produkt dla osób poszukuj±cych rozwi±zania zdecydowanego , odczuwalnie twardszego przy jednoczesnym zachowaniu rozs±dnej rezerwy komfortu umo¿liwiaj±cej "bezbolesne" u¿ytkowanie codzienne samochodu.

Sprê¿yny H&R w wiêkszo¶ci przypadków s± spiralami o ugiêciu progresywnym. Oznacza to ¿e czê¶æ zwojów posiada du¿± sztywno¶æ a czê¶æ jest bardziej miêkka i w tym zakresie pozwala na komfortowe przenoszenie niewielkich nierówno¶ci przy du¿ym usztywnieniu dla wiêkszych pochyleñ nadwozia np. w ciasnych zakrêtach. H&R wprowadzi³ obok sprê¿yn o wyra¼nie widocznym podziale na czê¶æ miêkk± (gêste zwoje) i tward± (zwoje rzadsze) typ lekko-progresywny, gdzie zjawisko progresu w ugiêciu wystêpuje, jednak sprê¿yna nie posiada wyra¼nie podzielonej na 2 czê¶ci budowy. W wybranych przypadkach o ile in¿ynierowie H&R uznaj± to za w³a¶ciwe zestawy zawieraj± sprê¿yny o charakterystyce linearnej na 1 lub obu osiach. Informacja na temat typu geometrii spirali udostêpniana jest w szczeg³óowych danych technicznych ka¿dego z zestawów zawartych w dokumencie TUV, który mo¿na dla ka¿dej aplikacji pobraæ samodzielnie z katalogu online H&R.

W ofercie H&R dostêpne s± równie¿ sprê¿yny podwy¿szaj±ce do kilkunastu najpopularniejszych samochodów typu SUV.

H&R to produkt 100% Made in Germany

Odpowiedzi na czêsto zadawane pytania:


 DEMENTUJEMY POG£OSKI * kolory sprê¿yn wbrew absurdalnym dyskusjom na forach internetowych nie s± wyznacznikiem twardo¶ci, to niedorzeczne i niezrozumia³e twierdzenie jest nieprawdziwe i powtarzane b³êdnie od kilkunastu lat mimo, ¿e producent ka¿dorazowo to dementuje, 90% aktualnie produkowanych sprê¿yn to kolor czarny, w wyj±tkowych przypadkach sprê¿yny mog± mieæ kolor czerwony, ¿ó³ty, niebieski , fioletowy itp ale nie oznacza to, ¿e do danego modelu dostêpne s± ró¿ne typy w ró¿nych kolorach i w ró¿nych twardo¶ciach; je¿eli nawet sprê¿yna produkowana jest w innym kolorze ni¿ czarny to do tego modelu nie s± dostêpne inne typy i kolory sprê¿yn drogowych; informacja o tym , ¿e sprê¿yna ma inny kolor ni¿ czarny zazwyczaj wyszczególniona jest w dokumencie TUV, który dla ka¿dego zestawu mo¿na samodzielnie pobraæ w katalogu online (funkcja gutachten - approvals), warto równie¿ podkre¶liæ ¿e w ofercie H&R zdarzaj± siê przypadki produkowania np. sprê¿yn czerwonych cywilnych drogowych oraz kilku zestawów niedostêpnych ogólnie , pucharowych, bardzo twardych wersji specjalnych, taka sytuacja wielokrotnie powodowa³a ¿e klienci wchodzili w posiadanie u¿ywanych czerwonych sprê¿yn wyczynowych i twierdzili ¿e kolor czerwony w ofercie jest wyznacznikiem ekstremalnej twardo¶ci co jest b³êdem gdy¿ oferta "cywilna" daje mo¿liwo¶æ zakupu w tym samym kolorze sprê¿yn o twardo¶ci drogowej.


* sprê¿yny oznaczone symbolem VA nale¿y montowaæ na osi przedniej, HA na osi tylnej, w przypadku mo¿liwo¶ci monta¿u w 2 ró¿nych pozycjach nale¿y zamontowaæ spiralê tak aby naniesione na niej napisy nie by³y "do góry nogami"


* wszystkie sprzedawane przez H&R sprê¿yny o obni¿eniu do 40 mm przeznaczone s± do monta¿u z amortyzatorami seryjnymi lub ich odpowiednikami (w tym równie¿ sportowymi innych markowych producentów) o ile s± one w pe³ni sprawne (conajmniej 75%), w przypadku obni¿eñ 60 mm i wiêkszych H&R oferuje zestawy z amortyzatorami o odpowiednio dobranej kompensacji i skoku, w wybranych przypadkach dostêpne s± zestawy sprê¿yn obni¿aj±cych 50 mm gdzie H&R dopuszcza u¿ycie amortyzatorów oryginalnych lub wskazuje na konieczno¶æ zastosowania amortyzatorów sportowych innego producenta


* czy dostêpne s± sprê¿yny utwardzaj±ce ale nie obni¿aj±ce? takich rozwi±zañ H&R nie oferuje, firma proponuje wy³±cznie rozwi±zania dla u¿ytkowników oczekuj±cych wra¿eñ sportowych, poprawiaj±ce skutecznie precyzje prowadzenia w zakrêtach , a takie mo¿liwo¶ci daje po³±czenie utwardzenia z obni¿eniem zawieszenia, samo utwardzenie bez zmiany wysoko¶ci nie jest rozwi±zaniem usprawniaj±cym i czêsto wrêcz pogarsza w³a¶ciwo¶ci jezdne, wyj±tkiem jest kilka aplikacji podwy¿szaj±cych w ofercie H&R


* czy u¿ycie sprê¿yn sportowych wyeliminuje "obcieranie" niew³a¶ciwie dobranych do pojazdu kó³? nie! zastosowanie sprê¿yn sportowych w ¿aden sposób nie wp³ywa na geometriê lub kolizje obrêczy i opony z elementami zawieszenia czy nadwozia, punktem granicznym ugiêcia zawsze bêdzie odbój i in¿ynierowie projektuj±cy zawieszenia sportowe w ¿aden sposób nie uwzglêdniaj± mo¿liwo¶ci korygowania niew³a¶ciwie zastosowanych kó³, mówi±c w skrócie je¶li problem wystêpuje przed monta¿em to nie zniknie po zastosowaniu sprê¿yn H&R


* oferowane zestawy przeznaczone s± do jazdy sportowej, in¿ynierowie H&R projektuj± sprê¿yny dla auta obci±¿onego 2 osobami, stosowanie zestawów H&R w samochodach o pe³nym, zbli¿onym lub wiêkszym ni¿ dopuszczalne przez producenta pojazdu obci±¿eniu osi nie jest zalecane i mo¿e powodowaæ obni¿enie pojazdu wiêksze ni¿ zakres fabryczny. W szczególno¶ci dotyczy to samochodów z butl± LPG, zabudow± Caraudio, przewo¿±cych ciê¿kie ³adunki w baga¿niku lub kilka osób na tylnej kanapie. W wymienianych przypadkach nie powinno stosowaæ siê takiego zestawu , rozwi±zaniem mo¿e byæ monta¿ zawieszenia posiadaj±cego regulacjê wysoko¶ci osi.


* w opisie niektórych zestawów zawieszenia lub sprê¿yn wystêpuje informacja, ¿e przed zamówieniem nale¿y sprawdziæ na tabliczce znamionowej maksymalne dopuszczalne obci±¿enie osi, gdzie szukaæ tej tabliczki i po co ta informacja je¶li podajê dok³adne dane auta? Odpowied¼: tabliczkê znamionow± znale¼æ mo¿na w zale¿no¶ci od modelu auta pod mask± / na ramce drzwi / w baga¿niku. Przyk³ad wygl±du takiej tabliczki znajduje siê tu : przyk³ad tabliczki znamionowej - kliknij! Link! - poszukiwane parametry to warto¶æ oznaczona 1 - VA Achslast (przód) lub 2 - HA Achslast (ty³). Informacja o dopuszczalnym obci±¿eniu osi jest bardziej precyzyjn± informacj± o wymaganiach dla sprê¿yn, bo uwzglêdnia, oprócz wersji silnikowej, równie¿ obci±¿enia wyposa¿eniem dodatkowym auta i poniewa¿ ma to niekiedy du¿e znaczenie w doborze sprê¿yn producenci sk³aniaj± siê raczej, aby w³a¶nie na tej warto¶ci opieraæ w³a¶ciwo¶ci zawieszenia sportowego. Niestety poza t± tabliczk± ustalenie warto¶ci na podstawie innych informacji o samochodzie, w tym numeru VIN, jest raczej niemo¿liwe lub trudniejsze ni¿ odczyt na aucie.
AUDI
BMW
CHEVROLET
DACIA
FIAT
FORD
FORD USA
HONDA
JAGUAR
KIA
LANDROVER
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
SEAT
SKODA
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLKSWAGEN
czê¶ci zamienne do zestawów H&R
 

 KONTAKT i informacje dla kupuj±cego
 CENNIK
 KATALOG ONLINE
 KATALOGI PDF
 H&R
 sprê¿yny obni¿aj±ce
 H&R
 zawieszenia bez regulacji Cup-Kit Sport
 H&R
 zawieszenia bez regulacji Cup-Kit Komfort
 H&R
 zawieszenia gwintowane MONO
 H&R
 zawieszenia gwintowane TWIN
 H&R
 wzmocnione stabilizatory skrêtu przechy³u
 H&R
 Trak+ podk³adki dystansowe
 H&R
 Triple C ¶ruby do regulacji geometrii
 H&R
 ETS - modu³y do obni¿ania zawieszeñ samochodów z elektroniczn± kontrol± zawieszenia
 

skoda rapid sedan 2WD NH 10-2012- sprêzyny obni¿aj±ce -35mm H&R 28841-1


------------------------
Poka¿ wszystkie

 

volkswagen golf 1 - zawieszenie H&R CUP-KIT Sport - amortyzatory + sprê¿yny -55/-40 mm 31014-1


------------------------
Poka¿ wszystkie

 

H&R zawieszenia sportowe , sprê¿yny obni¿aj±ce , amortyzatory , zawieszenia gwintowane , dystanse